המלמד הרב פרנק: "אושי היה מגיע כל בוקר עם חיוך"

אייל ראובן 2 Comment on המלמד הרב פרנק: "אושי היה מגיע כל בוקר עם חיוך"

יעקב פרנק, המלמד של אשר מנחם פלאי הי״ד בת״ת ׳דרך תבונה׳, בשיחה עם 'קול חי': "ביום שישי, שעה לפני סיום הלימודים, אושי בא אלי בריקוד ואמר לי 'אני נוסע לשבת לשבע ברכות בב״ב'. הוא אמר את זה בשמחה וצהלה. שזה משהו שהוא קיבל מהוריו. כולנו רואים ושומעים על הבית הזה, את האימא הגדולה הזו. פשוט מצמרר"

צילום: האחים פלאי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב יעקב פרנק, מלמד בת"ת "דרך תבונה" שהיה הרב'ה של הילד אשר מנחם פלאי הי"ד, שנרצח בפיגוע בשכונת רמות, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני). "בערך שעה לפני סיום הלימודים אושי בא אלי ממש בריקוד ואמר לי אני נוסע לשבת ל'שבע ברכות' בב"ב, הוא אמר את זה בשמחה וצהלה. לאחר מכן כששמעתי מה קרה קישרתי בין הדברים וחששתי שזה הוא".

"קשה מאוד לדבר על אושי במסגרת של כמה דקות", ספד המלמד. "הכיתה איתו והכיתה בלעדיו אלה שני דברים אחרים לגמרי. שמחת החיים שהייתה לו זה דבר לא מצוי. הוא היה נכנס כל בוקר עם חיוך רחב, שמחה. הוא היה רוקד וצוהל".

"אני חושב שזה משהו שהוא קיבל מההורים שלו", הוסיף. "כולנו רואים ושומעים כעת על הבית הזה. האימא הגדולה הזו. פשוט מצמרר. אין לי ספק שאושי ספג את זה מההורים שלו. אני רוצה לציין גם את התפילה שלו בכזו טהרה ואת הלימוד בחשקה לא אופיינית לגילו".

המלמד שיתף ברגעים הקשים שבהם היה עליו לשוחח על הטרגדיה עם בני הכיתה: "אתמול באמת היה אחד הימים הקשים שלי. התייעצנו עם מומחים לפני שנכנסנו לכיתה. חלק מהתלמידים אפילו לא ידעו והייתי צריך לספר להם. בהכוונת בעלי המקצוע התחלתי לספר לתלמידים מה קרה. היום השיטה היא לא לטייח אלא לשים את הדברים על השולחן רק בלי כל התיאורים הצבעוניים".

"ילדים בני 7-8 והם שואלים שאלות של מבוגרים ממש", סיפר המלמד. "סיפרתי להם על הביקור שלי בשערי צדק. הרגשתי שהילדים חווים את זה וכאילו נמצאים איתי שם. נתתי לכל תלמיד 2-3 דקות להתבטא. חלקם עדיין היו בטראומה. אמרתי להם שאנחנו אנשי אמונה ומאמינים שלאושי טוב עכשיו בשמים. 22 שנה אני ב'חיידר' ואני לא זוכר התרגשות כזו. שרנו יחד והבניין רעד".

עוד הוסיף המלמד: "היה לי קשר מאוד מיוחד איתו. הוא היה קורא לי 'אבא'. תלמידים מכיתות אחרות באו ואמרו לי 'המקום ינחם אותך'".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    המלמד האדיר הרב פרנק! כל התלמידים כבניו ממש
    חיזקת אותנו

  2. 1

    הרב י. פראנק החשוב, המחנך הדגול, שהקב"ה יתן לכם הרבה כוחות , שלא תדעו עוד צער, אלא רק שמחה ואריכות ימים. הילד ז"ל נקטף בערב שבת. בשורות טובות